dimecres, 14 de març del 2012

Cursa de la Lluna

Ja estem aquí un altre cop!

Ara per a compartir la cursa de la Lluna, que va tenir lloc el passat dissabte 10 de març.
Després d'estar al matí amb els pares del CAU i fer un entrepà d'aquells amb "cos" a l'Opote, vam enfilar cap a Queralbs... Una mica de migdiada i ens trobem a les 18h al cremallera amb l'Eva, la Didi, en Nacho i els seus pares. Aquest cop el Nacho s'estrena en curses d'esquí (a veure si és la 1a d'una llarga llista!!!!).
Amb la parsimònia que caracteritza a la gent de la zona ens plantem al Santuari, recollim els dorsals i ens preparem per sortir... tot i que una mica més... bé que ens va tocar córrer abans d'hora perquè se'ns feien les 19h i nosaltres posant pells i passant el controls d'ARVA.

En Nacho prefereix sortir amb el gruix del grup i amb els esquís a l'esquena. Jo, prefereixo sortir amb els esquís posats i a 1a fila, a apretar!!!! I sense temps per pensar-m'ho (ni escalfar) toquen la bozina.... i tots amb el gas a fons.... mireu, mireu!!!

Arribo al final de la pista de debutants 6è, però al posar-me els esquís a la motxilla no volien entrar i al final he de parar per posar-me'ls bé i això em fa quedar-me 12è. Però no m'hi capfico, vaig molt bé i segeuiexo, caminant, al meu ritme.
I, caminant, caminant, arribem al final de l'Embut a on ens podem tornar a calçar els esquís, ja fins al cim del Puigmal. No hi ha gaire neu, però busquen molt bé l'itinerari i es puja la majoria de temps amb neu bona, tret d'alguns llocs a on és neu dura.
Vaig recuperant llocs però les pells se'm mouen i torno a perdre'ls. Més endavant els tornaré a recuperar....
A l'arribar a l'avantcim una ràfaga de vent em fa avançar uns 30m cap amunt a una velocitat increible!!! És acollonant el que està bufant... amb tot, arribo al cim: 1'08h, 950m de desnivell positiu i 11è (tot això oficiosament, ja que encara no han penjat els resultats finals).
Trec pells i m'abrigo i a intentar baixar d'allà dalt. La baixada és neutralitzada. A l'arribar al mateix lloc on pujant el vent em va fer "volar", baixant, no podia... Era tant fort el vent que no es podia avançar... al final, remant, remant, puc baixar... i molt bé i amb molt bona neu. a l'arribar al pluviòmetre m'espera el Nacho i baixem plegats fins al Santuari, en una nit impressionantment estrellada. Una passada!!!!
A l'arribar, ja ens esperen les suporters. Canvi de roba, pica-pica i a sopar!!!
A les 0h baixem cap a casa....


A l'endemà quedem al cremallera a les 10'54h i anem, xino-xano i per estirar les cames des de Núria fins al 9 Creus. Caminem uns 20' i després a gaudir!!! La neu està més bé a la zona baixa que a la pala final però la baixada per la pala és brutal!!!

Aquí us deixem el reportatge fotogràfic dels dos dies.
Fins la propera

https://plus.google.com/u/0/photos/114981989186572975145/albums/5719732003495685905

1 comentari: