dimarts, 1 d’abril del 2014

Tour du Rutor 2014

Dijous 27 comença mooolt d'hora, per a recollir a en Lluís a les 7.
Però tot plegat comença dos mesos abans, al gener, quan rebem un mail eb dissabte dient que ens han agafat al Tour du Rutor. Buahhhh!!! Hi podrem anar??? Tenim una setmana per a formalitzar la inscripció... Total que dilluns mateix parlo amb en Llorenç i li explico... Em dóna l'Ok i l'Albert també!!
Doncs.... Ja ho tindríem!!! Here we go!!!!

A un quart d vuit sortim de Barcelona i gairebé 10h després arribem a Arvier, havent fet 900km i atravessat França, el Montblanc per sota i parat el temps just per menjar i fer les pixadetes de rigor.
Un cop a Arvier, situats i fent-nos entendre, ens donen el dorsal i el xip.

I també el lloc on dormirem aquests dies... Possem lloc on dormirem perquè al final resultarà ser un alberg-hotel de 3estrelles, on l'habitació és una mica zulo però està neta i es menja bé!!!

Brifing a les 18h que ens presenta l'etapa de demà on no hi ha canvis respecte a l'itinerari original. I ems diuen que hi ha una meteo molt boma per aquests dies. Juhuuuuu!!!

Cap a l'hotel, sopar, preparar els trastos per demà i a descansar, que demà ens espera una gran!!!

Divendres 29 comença més d'hora encara que dijous. A les 5 toca diana després de 7 horetes que saben a poc però molt reparadores.
L'hora d'esmorzar tots els que correm semblem zombis, amb unes cares de son i menjant perquè toca no perquè ens entri...
Carretera i cap a Valseranche. Com no coneixem la carretera no arribem mai, però estem sobre horari.
Molt de fred però va que avui ens estrenem...

Perfil 1a etapa

foto sortida

La sortida és impressionant!!! 700 corredors amb esquís intentant agafar posició.
Sortim per una pista llarga i amb d'esquí de fons, amb unes baixades que feien por...i amb pells!!!! Superat això amb èxit, és a dir, sense caure ni trencar res ni perdre les pells, ve una pujadera d'uns 200m que se'm fa agònica!!! Eterna!!! Això de ser diesel... Baixem per pista i un tram a peu per a connectar amb la pujada que ens durà a una canal i un altre tram de pells que ens deixa a la cota màxima d'avui: 3100m aprox.

Fotos de la sortida de la canal amb el Massís del Rutor al fons.

Una baixada ràpida i amb neu pols... Que costa gestionar. No hi estem acostumats i en aquests moments de baixada prefereixes neu dura o primavera (mai estem contents!!!).
Posem pells i cap amunt. I la darrera baixada molt franca amb bona neu i un final entre els arbres, rollo Pierra! Quina bogeria...i els de la zona baixen enxufadíssims, fan més por ells que les baixades que hem fet aquests dies!!!

Baixem a dinar, dutxa, descans, brifing, watts per informar, sopar, preparar material i a dormir... Rutina a la que t'enganxes ràpid.

Dissabte 29/03/14 comença igual que divendres fins al memt de la sortida.

Perfil 2a etapa

Foto sortida

La sortida aquest cop ens ha tocat des del 3r calaix, ja que avui, a diferència d'ahir que anava per n° de dorsal i vam sortir del 2n, va per classificació.
Sortida més tranquil•la que la d'ahir, però igual d'estressant!
Una pujada per pista, baixada amb pells rollo comantxe, creuem l'embassament i sense esquís fem un resalt de 100m i ja amb pells una 1a pujada qye faig molt tranquil , baixada petita i ja una pujada fins al 1r cim amb una cresta molt xula... Baixada de 500 i ja la pujada de 1000m amb una canal pel mig, fins al cim del Rutor, de gairebé 3500m.

El Rutor des de Mont Arp

Al cim del Rutor

En Lluís arribant al cim

360º des del Cim de Rutor

I una baixada de gairebé 1900m d'una tacada... Impressionant.

Foto arribada

La tarda passa amb la "rutina" d'ahir.
I d'hora a dormir perquè diumenge queda una altra gran etapa amb el mateix horari però amb l'afegit que aquesta nit canvien l'hora i dormirem una hora menys!!! Arjjjj!!!!

I arriba Diumenge amb les mateixes ganes i amb el mateix dia impressionant!!!

Perfil de la 3a etapa

I sense pensar que molts hem de fer un llarg viatge, l'etapa comença a la matexia hora (tot i dormir una hora menys pel canvi horari) i amb tant desnivell i distància com en el dia d'ahir.

Avui sortim de Planaval, amb els esquís a l'esquena corrent un kilòmetre per posar-se els esquís i pujar pel mig d'un bosc amb una pujada salvatge!!! Després de 1400m positius i una petita canaleta arribem al tall horari i el passem bé.

Una baixada fins a 2500m i una llarga pujada cap a Punta Flambeau de 3322m.. per arribar a una cresta molt xula!!! que ens durà a una baixadeta per a tornar a pujar al coll de Chateau Blanc i d'aquí al cim amb el mateix nom de 3422m. D'aquí una llarga, impressionant i amb neu pols el primer tram, primavera la part baixa de 1900m.... Quina passada de dia i de cursa!!!!!!

Pujada al coll de Flambeau

Cresta

Pujada al coll de Chateau Blanc amb el Rutor a la dreta.

Foto final d'etapa i de cursa

Fita assolida!!!! Molt content i contents per la cursa, el temps i poder gaudir d'un itinerari i unes condicions que feia curses que no teníem.
Amb moltes ganes de tornar-hi!!!