dimarts, 23 de gener del 2018

Primers dies de la nova temporada d'esquí de muntanya 2018

Molt bones,

Us deixem el recull de post que hem fet d'aquest inici de temporada d'esquí de muntanya.

VOLTA A CARANÇÀ
13-01-2018

Tot i el dia estrany que ens fa sortim de Núria en direcció al Nou Creus.
La pujada per l'embut amb la neu que hi havia i la que ha ciagut la tenim assegurada.
Quan arribem a dalt del cim decidim baixar cap a l'estany de dalt de Carançà per la dreta (direcció a L'infern, per entendre'ns).
Hi ha força neu però ja molt crosta i que no es deixa treballar gaire... amb tot anem a buscar una pala en la que diisfrutem molt.
Remuntem direcció Pas del Poorc obrint traça i amb neu crosta, fins un altre cop al cim del Nou Creus.
D'aquí ja baixem cap al Santuari, primer patint molt la neu i després, un cop ja al tub, gaudint-la!!!
Això ja no hi ha qui ho pari!!!
Fins la propera.

NOU CREUS
14-01-2018

Després de la petita nevada de la nit, sortim de Núria a veure que tal el powder oriental, jejeje
Anem cap a Nou Creus aprofitant q s'obre una mica el dia. De seguida es tapa i fa moltta xafogor...
La pujada al cim correcte i sense problemes, però la baixada segueix el mateix que ahir: crosta la pala inicial i el tub molt bé. Baixem amb una gran pantalla blanca i com es torna a obrir tornem a pujar a veure si podem fer una baixada amb relleu...
Variem una mica i d¡ens desviem a l'esquerra del cim de Nou Creus per veure que tal...
Disfrutem com nens, primer perquè hi veiem i després perquè la millor de les neus del dia...

A veure que ens depara aquesta setmana i ens deixa fer el cap de setmana vinent.
De moment tenim la base a tota l'olla i la cara Nord...
Fins la propera.

NOU FONTS
20-01-2018

Tot i el mal dia que fa, enlleganyat i ventòs, sortim cap al Pont de l'Escudé i d'allà cap a la vall de Nou Fonts (per variar una mica).
El torrent està format i fins a sota el coll es fa bé.
D'aquí girem a l'esquerra i pujem per la pala, esquivant així el vent que fa a la carena i les pedres per poder pujar foquejant fins al cim.
A 200m del cim jo plego perquè se m'arrenca la puntera de l'esquí i em toca tornar al Santuari caminant sense poder esquiar el que m'he currat, jejeje.
El Pere, en Marc i l'Albert segueixen fins al cim.
La neu a la baixada, pel que m'expliquen, crosta, dura, ventada... vaja esquiada al Pirineu Occidental.

CRONO NÚRIA
21-01-2018

Amb la mala previsió que hi havia va costar apuntar-se a la Crono del costat de casa... però al final el divendres al matí m'hi apunto!! Va, així servirà com un entreno de curtiment..

Al final, la previsió es va complir i diumenge mal dia i pluja. Però moooolta pluja a 2000m (i més, pq a 2300m seguia plovent!!!).

Des de l'organització canvien el traçat inicial i, com l'estació estava tancada, en fan fer dues pujades a dalt de tot de la cadira, per la zona de Mulleres, però sense tocar pistes. La 1a en massa i la 2a pujada quan vulguèssim. AAmb les baixades neutralitzades.

La 1a pujada molt bé el 1r tram però quan entràvem al bosc una mica de taps que no podíem esquivar perquè si sorties de la traça pillaves o amb neret o amb la neu humida que hi havia... al final 20'30".

La 2a molt més tranquil, sense gent i a ritme, faig 19'15".

Dia salvat i cursa salvada amb bon criteri. Xop i content ja anem veient per on van els trets de la temporada.

Pel que fa a la neu, amb la neu n'ha fos moltíssima i depenent de la temperetaura d'aquesta setmana haurem de veure com ens queda el pati.

Fins la propera, bona setmana.