dimarts, 16 d’agost del 2011

del 10 al 15 d'agost... illor temps i molts metres

Eps, ja tornem amb les nostres vacances!!!

El 10 d’agost ens dediquem a trotar una mica pel monte i fem:

Núria-Pic de l’Àliga_ Torreneules_Coma de Vaca_central de Daió
1029 m
14.70 km
Molt recomanable: hi invertim 3horetes i baixem del Torreneules gran per la cresta, que no és difícil, però si que no es pot baixar fins al refu ja que quedarieu tallats.

El divendres 12 anem en BTT des d’Ogassa fins a Queralbs. Camí senzillet i asfaltat però que val la pena de fer, a més vam enganxar un molt bon dia.

713 m
26.77 km

El dissabte fem una sortida més llarga i exigent: des de Núria pujem al Puigmal pel dret i després fem l’Olla fins al 9Creus i d’aquí al Pic de l’Infern... però els plans es veuen una mica canviats per la pedregada que ens cau a sobre de cop i volta!!! BUAAAAA! Mireu les fotos, n’hi ha una que es veuen els bolons... i al cap piquen. Així que, en comptes d’anar cap a Bastiments, baixem cap a la Vall de Coma de Vaca, el refu, camí dels Enginyers (que collons com puja en aquesta direcció!!!), Núria i d’aquí a Queralbs.
Molt xula, senzilla però exigent!!!

nuria_puigmal_olla_infern_comavaca_nuria_queralbs.TRK
Velocitat mitjana
5.1 km/h
42.05 km

Diumenge 14, amb en Nacho anem a fer la pista que va de Ribes a Tregurà amb moto. Una experiència nova i que m’ha agradat molt!!! Gràcies “sardinillas”, jeje!!

Dilluns 15, fem una tirada llarga amb l’Edu i en Manel (que s’estan preparant per la carros en skyrunning). El tema és fàcil tres cims, molts kilòmetres i moltes hores per a provar-nos abans de la traca final.
Sortim a les 6’15h i ens dirigim sense més cap a la Font de l’Home Mort, d’aquí seguim el curs del riu fins la carena, o Pas dels Lladres, i la seguim fins al Puigmal, que arribem 3’48h després: una quiexalada i cap a Núria. Un cop al santuari agafem la vall del 9Creus i fins al cim falta gent: 1’30h més!!! No està malament el ritme!!! Saltem pel coll de Carançà cap al refugi de Com de Vaca: aquí gaudim de l’espectacle dels isards, de la sol·litud i de la cara N del 9Creus, que no té res a veure amb l’altra: mireu les fotos!!!!
Al refu: refrigeri per encarar el darrer cim: el Balandrau. Boira, isards fantasmagòrics i 585m de desnivell ens esperen. Resultat: 1’15h i cim!!! La baixada... volíem anar a Serrat i duiem el mapa i el track per anar-hi directes... però al final ens decidim per seguir les marques dels Bastions (que amb la boira i tant ben marcat que estava, cereiem que és la millor opció!!!!). Directa ho és! I ben marcat també!!! Però poca broma amb la canal que segueix el camí!!! La frase que resumeix la canal és: “ sembla que potser volen recuperar un camí antic però no sabem si tindran molt d’èxit. Si més no, nosaltres no el repetirem!!!”. Després de 1’15h de baixada a sac (uns 650m) ens ajuntem amb el camí que baixa de Coma de vaca i d’aquí un “passeig” fins a Queralbs a on ens esperava un bon avituallament!!! I al final tot i el mal temps, boira i cel amenaçador... no ens hem mullat!!! Yuhuuuuuuuuuuuuuuuu!!! I que duri... almenys els dies assenyalats en vermell en les nostres agendes!
Bona jornada amb bona companyia!!!

Queralbs_fonthomemort_puigmal_nuria_9creus_comadevaca_balandrau_queralbs.TRK
3.7 km/h
44.22 km

Reportatge d’aquests dies:

I avui dimarts 16... passeig fins al riu i banyet d’aigua freda recuperadora al riu!

Apa fins la propera actualització, salut, calor i kilòmetres!!!!