dimecres, 22 de maig del 2013

2a pasqua

Aquest cap de setmana tenim 4 dies de festa!!!! Juhuúuuuuu!!! Jeje
I això no passa sovint, així que ho hem d'aprofitar!! Oi tant!!!

Dissabte el dia no acaba d'aixecar-se però entre els núvols s'obre una finestra i veiem que ha nevat fins i tot al poble, però aquesta neu desapareix ràpid, i la cota de neu està als 1600m. Però com està el temps que no es deixa fer res, agafem el cremallera i anem a mercat. Uns planters, plantes aromàtiques, xerrar i cap amunt un altre cop a menjar un bon entrecot, ummmm!!!
Migdiada amb els Xgames, el Giro i sembla que quan tornem al món real s'obre una finestra de bon temps i aprofito per anar a entrenar... Unes sèries i a seguir corrent. Buah!!! Només isards , marmotes, jo i molta neu, MOLTA NEU!!! A partir dels Plaus ja es continua fins a la Font de l'Home Mort (i d'allà en amunt... Paqueton)
Faig la baixada per la pista fins a Vilamanya i, després d'unes quantes patinades, d'allà fins a casa amb una baixada molt xula.

Per la nit quedem amb l'Eva d'agafar el cremallera de les 7'50h sinó plou... Però s'aixeca un dia impressionant: sol, sense vent, ni núvols... I és veuen els efectes de les nevades... Mireu els Torreneules..

Així que agafem el cremallera i arribem a Núria i ens trobem un paquet que ens permet sortir amb els esquís als peus.

Anem pujant amb una neu molt bona i seca per l'alçada de la temporada en la que estem. Anem fent i passat el forat on desapraeix el riu la Montse fa mitja volta perquè s'enfonsa fins a l'alçada del genoll. Amb l'Eva seguim, però la deixo anar fent fins més amunt del Pluviòmetre i jo vaig fins al Puigmal ja que el temps es comença a girar. Pujem sols, però al cim hi ha unes 10-12 persones...qui ho diria.

Però han pujat per França. Sense vent, amb molta calor i una nevada espectacular començo la baixada i em trobo amb l'Eva ja preparada per baixar...
Anem baixant. La neu està molt bé però no veiem res de res del terreny... La baixada entre una nevada que no té res a envejar a les dels Alps, passa ràpid i arribem al Santuari, amb el temps just per agafar el cremallera sense presses. Arribar a casa sota una pluja fina però constant i el momemt "recovery time" arriba: arròs amb conill (especialitat de la casa), amanida i maduixes amb nata.... Buahh! Ja sabeu el que toca per pair, oi? Una migdiada tremenda amb el rerefons del Giro, les motos i els X games!!!
Això és Pura vida!!!!

Dilluns més del mateix: em llevo a les 6:35h,miro per la finestra i plou, plou molt!! així que aviso a les companyes de sortida i a dormir.... No para de ploure i quan la casa ja està a punt de caure'ns a sobre, decidim pujar a Núria qual guiri a veure q tal (això del carnet de temporada del cremallera té les seves avantatges..jeje) i mireu quin aspecte tenia el Santuari..

Per la tarda aprofitem amb l'Eva, unes dues hores de treva, per anar a fer un volt amb BTT fins a Serrat i Ribes... No ens mullem però arribem a casa ven marcats.

I avui, dimarts 21, aprofitant festa escolar, repetim la rutina del cap de setmana, llevant-nos a les 6:35h però el temps segueix sense acompanyar i ens retirem al sobre un altre cop... però a les 8:30h buahhh!!! un solarro... esmorzem i cremallera i cap amunt. I tot i que a la Vall de Ribes s'havia tornat a tapar l'espectacle de Núria és acollonant: un sol i una neu...llàstima que ja quan comencem a esquiar (des del Santuari) són les 11h, però la neu de pujada està com en ple mé de febrer-març. Pujem i a l'encreuament les noies van cap a Nou Creus i jo cap a Nou Fonts.
La pujada cap a Nou creus no està gaire bé i després de fer una mica de camí decideixen desfer-lo i ens trobem al cap de dues hores ja gairebé al Santuari.
Per la meva part tiro cap a Nou Fonts i el temps i la neu acompanyen d'allò més.... la pujada mb però la pala de baixada buahhhh increible neu!!!! Això si la resta de baixada per la vall i fins al santuari una neu enganxifosa, ara si, típica de l'època de l'any!

Apa doncs, gas a la burra!!!!