dimarts, 11 de juny del 2013

VCT-Volta Cerdanya Trail 8 de juny de 2013

Arribava el dia de l'estreno de la temporada de curses per muntanya (diria temporada d'estiu... però de moment esperarem una mica, no us sembla???). I aquest era ni més ni menys que amb la Volta a la Cerdanya Trail -VCT. De 87km i 3900m positius, que unia Martinet de Cerdanya i Puigcerdà.

Després d'una setmana intensa, tot i que tocaven entrenos suaus per arribar preparat, arriba divendres i després de dinar enfilo cap a Puigcerdà. Aquest cop sol, els supporters vindran dissabte directament a Bellver, ja que marxo d'hora i a més hi ha la graduació dels alumnes de 2n de batxillerat de l'escola  i la Montse i l'Olga hi seran (a mi m'hi hagués agradat estar però com es diu: "No es pot estar a missa i repicant!!!").

Quan arribo a Puigcerdà passo per l'hotel i de seguida marxo a l'hospital transfronterer per a fer-me les proves prèvies del Projecte Summit que dirigeix l'Emma Roca.


Tot i acabar una mica tard, aconsegueixo dormir unes 5 horetes.

Dissabte em llevo a quarts de sis per dutxar-me i esmorzar amb calma... el dia és clar a Puigcerdà, però cap a l'Oest, cap a Martinet està mooooooolt negre. A veure que tal.
Marxo cap a Martinet... i ja comença a ploure, però poc. Deixo la mostra d'orina i em donen el Trackmove. També deixo les bosses per Alp i per Puigcerdà, roba llarga per anar a l'hospital.
Torna a ploure i em tanco a la furgo per acabar amb els preparatius... i deixa de ploure, yuhuuuuu!!
8h del matí... sortida i no plou!!!


















I aquest és el perfil que ens espera... Here we gooooo!!!



La cursa comença suau però de seguida pica cap amunt amb unes ziga-zagues llargues i que es deixen córrer.. i així vaig fent. Em trobo bé i faig tota la pujada corrents. De seguida iniciem la baixada, primer l'avituallaent a Estana i seguim baixant fins a Bastanist. Un poblet molt xulo que sempre havia vist des dels rètols de la carretera però mai l'havia vist.
Aquí comença a ploure i ja no pararrà fins al cap de 3 hores...
La pujada la faig caminant i corrent i ja d'aquí enfilo una baixada pel bosc molt xula que porta a creuar un riu i una pujadeta més i Nas! Aquí sento els primers comentaris que la cursa es talla a Alp, però continuo cap a Bellver a molt bon ritme i com no ho he escoltat bé em faig la idea que anul·len la pujada a Comella, perquè aixcant el cap es veuen totes les muntanyes blanques a cotes molt baixes ara que s'ha obert una mica.

Em planto  Bellver en 4'30h. Vaig molt bé i m'animo més al veure allà als supporters: la Montse, l'Olga i en Popi que s'estrena!

Aquí em porten per canviar-me i ja m'informen bé: la carrera s'acaba a Alp, 26km  més endavant. Buahhh, i jo amb les bambes amb grip a Alp, reservant-les per la darrera pujada...jeje!!! Doncs res, canvi de xip i de ritme i a apretar una mica i a relliscar una mica més!
Em despedeixo i cap a la Fontfreda falta gent. Són 700m positius i se'm fa llarga, però a l'arribar a l'avituallament i preguntar si estava al coll o al cim i em diuen que al cim, buah!!! Mola!!! Més força i energia i més encara quan pregunto si els entrepans que feien eren de bukk negre... i ells em contesten que són de Nocilla congelada: que bo!!!!!

Doncs res, cap a Riu falta gent. Baixada xula i ràpida i allà ja estan els supporters a tope, sonant ànims en els darrers 10km fins a Alp!




De camí cap a Alp faig aquesta panoràmica de la Cerdanya... molt xula i amb les muntanyes nevades de fa unes hores.




I després de 7'36h arribo a Alp!!!! I aquí l'arribada de tots!!!


Grans!!!! Grans els suporters aguantant i esperant sot la pluja... a l'igual que tots els controls i avituallaments!!!
A l'arribada em punxen el lactat i amb el popi i companyia emporten a l'hospital per acabar les proves post carrera... 2 hores després sortim d'allà. Dutxa i cap a buscar el cotxe a Martinet... i de camí: ESPECTACLE  en majúscules. mireu, mireu!!!



Un doble arc de Sant Martí. Sabieu que quan és un doble Arc, el segon té els colors invertits??

Per recuperar anem a un restaurant que coneixia en popi i l'Olga a Prats!!! Simple però tremendu!!! Per a mostra aquest trinxat per a dos:



I a dormir... Diumenge, després d'un bon esmorzar, toca animar als corredors de la CMC.
Aquí en kilian i en Marc guanyadors exaequo, també la foto té el seu què perquè els vaig enganxar als dos a la fase de vol i amb elmateix peu... mola eh!!! Semblo un pro!!!



I ja per acabar el gran de setmana, baixada cap a Ribes per acabar de recuperar als Caçadors amb un bon entrecotte i un coulan!!!

I amb això acabo aquesta crònica, agraïnt primer de tot a l'equip de supporters per estar allà tot i el fred i el mal temps... us prometo una cursa amb sol i calor perquè em feu el seguiment amb pantalons curts i xancletes i us toqui el sol!!!!
I agrair també l'oportunitat de córrer aquesta cursa i participar del Projecte Summit.

Salut i gasssss a la burra!!!

Video fet baixant cap a Nas, rollo GoPro...

D'Sportvicious, on hi surto bastant...jeje:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ucBKP94z-xw

Fotos
https://plus.google.com/u/0/photos/114981989186572975145/albums/5887587097830285137

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada