dijous, 7 d’abril del 2016

Tour du Rutor 2016

Amb dos dies de feina al 200% arriba dijous.
6'40h em passen a buscar en Lluís i en Jacob i tot seguit passem a buscar al Ricard pel Baricentro i d'aquí... Carretera i manta direcció Valgrisanche. Ens queden 800km per davant i 3 dies d'esquí de muntanya del bo!!!!
Si tot va bé en 3 dies farem uns 60km i 7500m+.
Fem 3 pit stops per benzina i esmorzar i a ls 13h ja estem a Grenoble.
Al 4t dinem ja a la vora de Chamonix. I a les 16h, després de 9h, arribem a destí!!!

Fem cua per registrar-nos i ens donen el dorsal 121. Sortirem del 2n calaix!!! Bufant l'orella als cracks!!!!
Ens instal.lem a l'hotel, que aquest any ens ha tocat al mateix Arvier, i cap al brifing.
Sorpresa!!! Demà tocaran 2400m+ en comptes dels 1900 programats... Resulta que és l'itinerari d'emergència... Com a casa!!! Jeje. I amb tot!!!!

Sopem, i ens tocarà dinar també, a un restaurant a prop de l'hotel, perquè aquest és només dormir i esmorzar.
Anem una mica tard, cap a les 20h, i ens toca anar amb td'abriluil•litat...
Sopar i a dormir.... Demà despertador a les 5'30h!!!

Divendres 1 d'abril de 2016

1a-tappa-senior-master

5'30h diana, esmorzar,... Rutina!!! I a les 7h ja estem a Valgrisanche.
El dia és lleig i, com havien pronosticat,humit i amb molta boira i vent (aquesta meteo, serà la tònica d'aquest Rutor, res a veure amb fa dos anys... No és pot tenir tot!!).

8h sortida!!!! Sortim des del 2n calaix perquè portem el dorsal 121. Això és un campi qui pugui!!! Sortim amb pells per la pista de fons, pujant, planejant i sobretot baixant. Buffff quina bogeria!!! Arribem al 1r mur de 150m per pista que ja van col.locant a les diferents scuadres al seu lloc. Baixadeta tram a peu i ja la 2a pujada, ara ja de debò: 800+ fins a peu de canal, que tot i els murs, és fan bé. Pujada de la canal i baixada de 1000m. Amb boira i vent que dificulta la baixada.
Els darrers 500m els fem per un bosc i els negociem molt millor que ara fa dos anys!! Semblem bons i tot.
Tram de pas patinador, pells i 1000+ cap amunt. Enfilem direcció a l'embassament i cap a l'esquerra fins a cota 2800.

Baixada fins a l'embassament, amb tram de bosc pierramentero i, com diu en Jep, trialero, que ens posa a prova a esquiadors i esquís!!!
Remuntada curta i baixada per la carretera de baixada fins a meta, amb la rematada final del pas patinador!!!
1a etapa a la saca i rebuda amb un got de te reparador. Fotos i felicitacions vàries i a avituallar.
2400m+ i 24km
243!!!!! 4h36:12

I ara comencem l'estressant rutina de la tarda, canvi, dutxa, massatge, descans, brifing, sopar, preparar el material per l'endemà i al llit!!! Bufff?!! Que dur... Jejej

VIDEO 1@ ETAPA

Dissabte 2 d'abril de 2016

2a-tappa-senior-master

Aixecat a les 5'30. Esmorzar. Equipat. Puja a la sortida.... Seguim amb rutina, bufff!!!

Avui tocaria fer l'etapa reina amb la Tete del Rutor, però el temps avui no ens torna a acompanyar... Amb tot l'organització, de 10!!! Tira endavant un etapon!!!
Sortida agònica cap a l'embassament, el travessem i a l'altra costat, esquís sur le sac i amunt amunt i fora!!! Als 15' calcem esquís i per davant 600+ que poc a poc ens permet anar-nos possant al nostre lloc, ja que a la sortida ens hem quedat gairebé els últims!!!!
Bufff com costa agafar el ritme avui!!!
Baixadeta curta i enfilem la 2a pujada de 900 que ens porta a l'aresta. On espera una ventada i fred, que ens fa posar-nos la 4a capa.

A la cresta ens trobem l'embús de rigor. Patim el fred dels 3000m i després d'una estona, que es fa molt llarga, arribem al coll. Fora pells i avall!!!
Ens queden 500+ amb la canal final, sense grampons, que ens du al coll del Rutor a 3100m. Un vent!!!!! Buahhh!!! Ha arribat l'hivern de cop!!!!
1400m de baixada ens esperen. Els primers metres a palpentes i després, tot i la neu primavera, ja és deixa fer. Fins a sobre l'embassament, que descalcem esquís, i amb aquests a l'esquena anem corrents fins a l'altre costat de la pressa. On posem pells i  remuntem fins al mateix lloc de l'etapa d'ahir. I la baixada per pista i el final agònic... No ens el treu ningú!!!

Etapa a la saca!!!

Stem l 240!!!
Hem guanyat 3 lllocs però ha stat un PERFIL ETAPA molt dolent, boira, vent però han fet una etapa amb 2 collons. Amb 2300+ 21km una cresta a 3000 i una canal tb a 3000. Poca broma!!! A veure si n'aprenem! Itinerari molt marcat, matxacat a banderetes verdes o grogues o vermelles, segons toqui!!!

VIDEO 2A ETAPA

Diumenge 3 d'abril de 2016

3a-tappa-senior-master

Per avui tocava l'etapa de la Dame Blanche, però el dia no ha acompanyat (per no perdre la rutina d'aquest Rutor) i al final han retallat la 2a pujada.
Resumint, hem sortit de Planaval amb un cel tapat, gris i amenaçador i amb gotes de pluja fina, a les 8'30h puntuals i després de 10' corrents ens hem calçat els esquís i a batallar amb la resta per superar el tram de bosc.
Amb 1'25h arribar al punt de canvi de pells, 1000m+ a la saca (els 1rs ja baixaven a meta...).

Una baixada ràpida i França sense visibilitat ens du a la 2a pujada. En teoria 700m però que han quedat amb 600m. Pel mig un tram a peu per una feixa ens du gairebé dalt de tot.
D'aquí 1500m- de baixada a cegues!!! Sort que estava molt i molt ben marcat (sort!!!), perquè només es veu de bandera a bandera. Baixem sense pressa però sense pausa, fins que s'obre una mica i ja podem apretar més!!! Tram de bosc amb banyeres on ens hi trobem bé i adelantem algun equip.

Al final tram agònic de pas patinador per superar un tram pla i, avui, arribada en baixada!!!

1700m+ 18km en 2'48h. Pas mal!!!
Al final 238ns amb un temps total de ......

VIDEO 3A ETAPA

Acabem d'hora l'etapa i al mateix hotel ens deixen dutxar i recollir els trastos. Fem via i a les 14h stem fent cua pel dinar però després de 20' esperant i no avançar decidim anar a dinar a l'Osteria on ens han donat de menjar aquests dies. Menú 15€ i via cap avall.
Amb 3 paradetes i descàrregues arribem a destí.... a quarts d'una dormint!!!

Cansats però content d'aquests grans dies.