dimarts, 16 d’agost del 2016

NORUEGA -AGOST 2016-

Després dels campaments.... arriben les vacances!!!!

Ens estem uns dies a Queralbs per arreglar l'hort, on ja teníem carbassons transgènics, i matar el gusanillo de la btt pels corriols queralbins i el 31 baixem a Santa Eugènia de Berga a dinar amb la family... i la mama ens sorpèn, i enreda, a tots!!! Acabem dinant a l'Arka.... boníssim!!!!

Dilluns i dimarts els destinem per ultimar detalls i anar fent les bosses pel viatge, fent un pit-stop a Vilassar per fer una Barbacoa amb una carn d'allò més deliciosa i abundant.

Dimecres el papa (o el sogre, depenent) ens porta al Prat. "Terminal 2???", pregunta extranyat mon pare. Doncs es veu que si. Norwegian airlines opera allà, per poc comú que sigui.
Ens despedim i agraïm el trasllat i marxem cap al check in.

Fem tots els tràmits sense més... bé ben bé sense més.... resulta que al control, van registrar a fons a la Montse i a la seva motxilla.... Control rutinari!!!! sort que anàvem amb temps.

Visitem les botiguetes, dinem i embarquem amb una hora de retard. Tot i que en el vol recuperem temps.
Gairebé 3h fins a Oslo, on fem escala.

Un cop a Oslo busquem un bon lloc i ens instal·lem. Connectem amb les families per informar, endollem els mòbils, sopem,... total tenim dues hores. Una hora abans, a les 21, marrxem cap a embarcar i patam!!! no ens deixen passar per on anàvem ja que hem de passar a buscar les maletes. Però si a Barcelona ens ha dit que ens n'oblidéssim!!!

Però de seguida anem a per les maletes. Clar no hi són!!! Fa una hora que donen voltes i ja se les han endut.... Ja teníem tanda per a informació i amb l'avís q a la 21'30 s'emmarcava i q anéssim a l'avió i q quan arribéssim a tromso reclamessim la maletes....
Hem tornat a buscar, i les hem trobat soles i desemparades.
21,20h passem les maletes, l en el control ara em toca a mi.....

Amb tot.... embarquem a l'avió, amb el temps perfecte per seure al lloc que ens toca i tenir espai per les maletes.
Ara volem d'Oslo a Tromso. Unes 2h per a fer uns 2000km cap al nord.
Arribem puntuals a l'aeroport de Tromso i al sortir el fred àrtic ens dóna la benvinguda... i nosaltres amb pantalons curts i crocks, jeje!!!!!
L'aeroport és molt petit i els familiars entren a buscar les maletes... com al prat, igual!!!
Agafem el bus que ens deixa a 100m de l'hotel.
Tot correcte i sense més sorpreses ens anem a dormir.

Per aquí ens mourem aquests dies

DIJOUS 4 D'AGOST
Ens llevem amb tranquil·litat, esmorzem i planegem el dia. Avui visitarem la zona nord de l'illa de Tromso.
Així que creuem el pont que uneix l'illa amb el fjord i visitem l'Artic krike.
desfem el camí i anem per tota la zona del port fins al jardí botànic. El més al nord i a l'aire lliure. Molt xulo i recomanable de visitar

FOTO JARDÍ.

D'aquí pujem a la zona universitària i als 3 trampolins i tornem per tot el bosc que hi ha a l'illa fins al llac, on ja baixem cap a l'hotel, passant per la biblioteca i la plaça del mercat i l'ajuntament.
Avui sopem sushi.

DIVENDRES 5 D'AGOST

Al matí fem una voltetat buscant catxés, dinem i ens enfilem a l'autocar per anar a animar al KV.

VIDEO YOUUTUBE??

Es surt de la vora del mar al mig de la carretera i s'enfila fins al cim del Blamann. Nosaltres ens quedem per sota de la boira, animant a la zona baixa.

Ens esperem fins que arribin els corredors i ja empalmem amb el brifing de la cursa de demà que es fa al mateix hotel on estem allotjats... això és un luxe, com els cracks!!!!

Avui sopem unna pizza al Yona's que és una passada!!!! Buahhh així s'agafen forçes ràpid.

FOTO PIZZA

DISSABTE 6 D'AGOST

TROMSO SKYRACE: Hi trobareu la crònica, alguna foto i el video.

DIUMENGE 7 D'AGOST

Avui ens dediquem a fer la zona sud de l'illa, fins el museu i una mica més, per un camí de ronda a tocar del mar i tornem per la pista que va al llac, la continuació de la que vam fer dijous.

DILLUNS 8 D'AGOST

En teoria havíem d'anar al fjord de Kvaloya però no tindrem cotxe fiins demà així que... més tuiste de catxés!!! I a conèixer la ciutat de Tromso com si fos la nostra.

Els dies són freds i ennuvolats, la temperatura és de 10º sempre, però si fa vent el tema és refreda i molt!!!!! Però amb el plomes pposat es ppot anar a tott arrreuu.

DIMARTS 9 D'AGOST

Anem a buscar el cotxe a l'aeroport i, després, de conèixer amb quin bus tornarem el dimecres 17 cap a l'aeroport més econòmic i al costat de l'hotel, de que un indi se'ns passi a la cua per que si... aconseguim el cotxe, un suzuki swift automàtic nou de trinca que va d'allò més bé!

Ja seguim cap a Kvaloya fins a Summaroya per la part sud de l'illa i tornem per la nord.

Com el dia és plujós aprofitem per anar al següent fjord i arribar-nos fins a Kvak per una carreterea que es transforma en pista i la marca com a bona...

DIMECRES 10 D'AGOST
Canvi de zona. Abandonem la comoditat de la ciutat de Tromso i marxem cap a Lyngseidet, als alps de Lyngen per conèixer-los una mica.

De camí parem i ens endinsem a la vall d'Stendalen fins a la seva glacera.

Un camí que ens porta recórrer dels 0 als 600m d'alçada i comprovar d'aquesta manera el canvi de vegetació, que nosaltres estem acostumats a veure amb més metres de diferència a fer-ho de manera condensada.
Així que als 300m d'alçada ja trepitgem morrena i als 600 la llengua de la glacera.

En acabat anem cap a Lyngseidet on fem camp base al Magic Mountain Lodeg, una espècie de hostel que està molt i molt bé. Pots triar l'habitació, d'1, 2,3, 4 o més llits i amb opció a esmorzar. amb cuina molt ben equipada i amb un bon ambient.
Tot s'ha de dirr que té pinta que a l'hivern hi ha més ambient.

Els dies no s'acaben d'aixecar però ja som mig vikings... els 10º són bons per caminar amb màniga curta.... si el vent t'ho permet.

DIJOUS 11 D'AGOST

El dia no és el millor però és el clàssic d'aquí... així que ens apunttem a l'esmorzar que preparen al MML, carrreguem forces i cap al cim del Rornesteiden de 1040m. Sortim de zero i amunt!

Els primers 300m són d'un bosc amb un sota bosc molt humit i flonjo. Dels 300 als 600, ja sense bosc però amb el mateix sota bosc. I dels 600 al cim pedra, blocs de pedra grans i buscat la vida pel tema camí. Fins als 600 hi ha camí ben marcat i d'aquí al cim és més salvatge i amunt.
Les vistes del cim, tot i una mica ennuvolades són brutals. Veiem una i altra banda del fiord i les muntanyes de la zona amb unes glaceres penjant que donen vertigen.

DIVENDRES 12 D'AGOST
Després de la rutina diària i que el dia no s'acaba d'aixecar, per variar, sortim del MML cap al seu darrere a veure el llac de Rottervikvatnet.

Fem uns 500m de cop, passant per l'únic remuntador que hem vist a la zona (supooso que per enir-ne algun, ja que la neu a l'hivern, pel que hem vist a les fotos arrriba fins al mar). Puja molt dret i a dalt anem fent esquenes d'ase fins que ens plantem a un llac immens que recull les aigües de dues glaceres espectaculars.

DISSABTE 13 D'AGOST

Tot i el dia rúfol ens anem fins a la punta de tot del fiord de Lyngen, fins al far de Lyngstuva.

El camí s'inicia quan s'acaba la carretera, deixes el cotxe i una pista plana et du fins a les pedres del cap, allà nosaltres anem trepant fins a baixar a una caleta i d'allà al far. La tornada la fem pel camí que dóna la volta a les pedres del petit penya-segat.

Tot i ser una excursioneta plana i senzilla et dóna una mica la idea que Noruega és un  festival de fiords, illes,illetes i MUNTANYES!!!!!

En arribar al cotxe, tot escapolint-nos d'un ramat de cabres que no han respectat ni les barreres de la pista, amb la Montse al volant ens dirigim a una petita àrea on aparquem el cotxe, dinem i ens anem a l llac Blavatnet (que hem deduit que vol dir llac blau, pel color de l'aigua).

Són uns 4km de caminar per una morrena de mal fer però que val molt la pena per les vistes... a més, el temps ens comença a recomppensar i acaba fent un dia esplèndit.

DIUMENGE 14 D'AGOST
Canvi de fiord per un dia i ens anem a visitar Birtavarre, just al davant de Lyngseidet.

Anem a fer una volta circular per una zona minera que ens du fins al salt d'aigua de Gorsabrua. aquí hi accedim per la riba dreta en la direcció de pujada i ens trobem un pont que atravessa l'engorgat de 160m. Fa respecte i al mateix temps és acollonant.
La cascada que cau és brutal i deixa imatges molt xules.

La tornada la fem per l'altra riba, tot baixant pel mig del bosc per un itinerari molt accesible.
Avui també amb un dia radiant i fins i tot de calor.

DILLUNS 15 D'AGOST
Toca el torn de visitar Lyngsdalen o la trobada de les 3 glaceres més grans dels cims també més alts de Lyngen, amb 1800m
Camí molt suau i bonic que,juntament amb el bon dia que fa, ens permet gaudir d'unes vistes i uns cims brutals.

FOTO MAPA

Arribats a un refug que hi ha, seguim la vora del riu resultant de la unió del desglaç de les 3 glaceres fins que ens trobem atrapats per un d'ells, que no ens permet seguir endavant ja que el riu baixa molt carregat i ni amb els panatalons arremangats ho podem fer perquè la corrent se'ns emporta... així que ens comformem amb això..... amb la idea de tornar amb neu que potser es deixa fer, jeje

Ahhh!!!! I el que no podia falta un banyet al Mar Noruec, encara que només sigui de genolls cap avall. Freda...noooooooooo!!!!! Diuen que va molt bé per la circulació!!!

DIMARTS 16 D'AGOST
Toca anar tornant i ho fem per etapes...no fos cas. De moment tornem a Tromso, descarreguem petates i tornem al cotxe i com fins les 15h no podem fer el check in, anem a caminar!!!!
Fins a l'estació de de Fjellsheisan (on estava l'avituallament de la cursa) per anar amb calma i gaudir de les vistes des de 500m per sobre el mar de tota la illa de Tromso i les muntanyes que l'envolttes.

Per celebrar el final ens anem a sopar a un restaurant de la zona per provar la balena i el ren.... boníssims!!!!!

DIMECRES 17 D'AGOST
S'aixeca un dia brutal. Potser el millor dels dies que estem aquí.... però que hi farem. Una sortideta a córrer pels voltants de Tromso, esmorzar, petates, agafar els tíquets del bus, dinar i agafar el bus.... i fins la propera! Que segur que repetim!!!!!