dilluns, 29 de juliol del 2013

UT catllaràs, 27 de juliol de 2013

Després d'una ruta amb els róvers més que satisfactòria (tenim el bloc a mitges... de seguida l'actualitzem!) i la finalització de totes les tasques i revisions del curs i del campament dels escoltes... toca gaudir de les VACANCES EN MAJÚSCULES!!!

Dijous toca fer bosses i el viatge. desfer bosses i col·locar-nos....

Divendres, sota un sol que ja tocava poder gaudir a les muntanyes, sortim a estirar una mica les cames per escalfar per dissabte. Marcat en el calendari com un dels dies importants de la temporada...

Dormim poc perquè a les 4 del matí toca el despertador i després d'esmorzar tot adormits... cotxe i cap a la Pobla de Lillet falta gent!
Ens hi plantem a les 5'35h i la Montse es queda al cotxe mentre jo vaig a buscar el dorsal. De moment tot pinta bé i sembla una organització que, tot i ser la primera edició d'aquesta cursa, saben el que es fan...

Ens quedem al cotxe una estona més fent el ronso... i a les 6'30h enfilem cap a la línia de sortida per fer el control de material (que al final no es fa allà mateix, però pel que hem anat llegint si que van fer en punts del recorregut) i les fotos de rigor.

Coincidim amb la Muntsa que fa el trail. Creuem 4 paraules i cap a la sortida. 3, 2, 1,.... i a volar (perquè baixa... ja ho patirem a l'arribada ja!!!!)

Aquest és el perfil que ens tenen preparat des de l'organització.... amb dues paraules: IM-PRESSIONANT!!!

Sortim pel mig del poble i ràpidament enfilem ja cap a Falgars, entre mig de boscos de pi i faig. El dia és radiant però de moment la fresca del bosc encara ens envolta... De seguida enfilem cap a Sant julià de Cerdanyola... vaig molt ràpid: només he trigat 1'30h per fer 13km... de moment ja està fet!!!

Arriba un dels pocs kilòmetres que conec d'aquesta cursa... també és un objectiu de fer curses arreu: Conèixer nous i impressionants llocs!!

Aquest primer tram anem sempre vigilats d'aprop pel Pedraforca, que s'aixeca imponent a la nostra esquerra.

Fem una altra pujada i una baixada entre parets calcàrees imponents i arribem a Malanyeu. Un raconet que vam descobrir ara farà un mes de les mans del Coco que ens va portar a escalar. Molt recomanable: solitud i vies de roca molt bona... això si aneu-hi fora dels dies de canícula!!!

D'aquí enfilem cap al graell de Pujals, on ens sorprèn un tram vertical equipat amb cordes i una escala, que supera un desnivell important d'una cascada, tot rematant-ho amb un túnel natural a on ens fotogarfiem per la posteritat. gràcies!

D'aquí una pujada dura que ja ens durà cap a la meitat de la cursa: La nou de Berguedà, on em planto amb 4'30h després de 27'5km... ja veig que aquest és un ritme molt alt per mi i ja dic a l'equip que aquest ritme és molt alt...

I efectivament, la pujada al Sobrepuny se'm fa llarguíiiiiiiiissima!!! Buahhhh!! Baixant ja havia sentit algun cmentari de l'estil: és el km vertical del Berguedà, poca broma.... i realment, els 1000m + no els fa, però en 3km aproximadament fem uns 800m +, i pel dret!!! Una bestialitat... si la baixada és igual....
Al final, després d'una hora, faig el Sobrepuny i cap avall. Els primers metres si que són directes però després la baixda ja suavitza tot esperant arribar a la pista del Barranc del Pas de l'Escanell (2n tram que coneixia) on, després d'uns metres de pista, agafem el camí de sortida del barranc que és gairebé 90º d'inclinació... buahhh quina bestialitat. Sort que la baixada fins la carretera del castell de l'Areny, ja era vorejant el riu i convidant-nos a banyar-nos i refrescar-nos.

D'aquí una lleugera pujada fins al castell de l'reny (3r i darrer lloc que conieixia..). Aquí ja estan la Montse, en jordi i la Maria i m'hi planto en 7h, estant al km 37'5.
Canvi de bambes i de líquid i després d'un bon avituallament, tot i que no m'entaulo a fer uns macarrons perquè sinó m'hi quedo, enfilo cap a Sant romà de la Clusa, que tot i estar a 3'5km i 500m per sobre del castell, em costa una hora.

A partir d'aquí i fins el km 45, se'm fa mooooooooooooolt llarg. Però agafo el meu ritme i vaig fent. Puig lluent. refugi ardericó i top de la cursa.... ja només quedarà la pujada final!!!! Amb aquest pensament inicio el descens i la meva recuperació física i mental!!!!

Paso pel Xalet del catllaràs, d'en gaudí, que coneixia només per fotos.... molt xulo!!!

Ja és veu la Pobla!!!!! Aix+o, tot i el mal de peus i de genoll, dóna ales.... Arribo al poble i em trobo amb mon germa`, que graba la pujada final fins a meta.... ja està fet!!!!

Buahhhh!!!! diria que de les curses més dures que he fet!!!! Això si:

un 10 al recorregut!!!
un altre 10 per l'organització!!!
un altre 10 per la zona!!!
i l'últim 10 pels supporters!!!!

Al final han sortit 10'47h en 55km i un 4100m positius més els 4100m negatius.... poca broma!!!!!!

Res, després d'hidratar-nos com mai, ens regalem uns Caçadors!!!! i a recuperar!!!

Diumenge, una mica tard, ens presentem a Empuriabrava a veure el salt de la Didi.... en Video, jeje!!! "Platja" i arrosset per iniciar una nova setmana....

Aquí el recull de les fotos fetes durant la cursa:

Més endavant afegirem les fotos fetes des dels acompanyants!!! L'altra vista d'una cursa...

Bon inici de la segona part de l'estiu!!!!

Gas a la burra!!!

Aquí teniu una galeria més extensa de fotos gentilesa de l'organització: