dimecres, 15 d’agost del 2012

Posta a punt!!!

Aquesta setmana passada ha passat volant!!!!!

Entre que estem de vacances i els entrenos... una setmana menys, o una setmana més (depèn del qui ho llegeixi o de l’estat d’ànims de cadascú!). El fet és que a 3 setmanes de l’UTMB això no para i l’afinament del cos va endavant!!!
Aquesta setmana, després de les sèries corresponents, acabava diumenge amb una ruta que tenia al cap des de feia temps però mai l’acabava de fer...

Vistes del Puigmal des del vessant de la Font de l'Home Mort

Sortia de Queralbs i pel dret al Puigmal, 1700m positius en 2’30h... bé, molt bé!!!! Tot i els dubtes pels núvols que hi havia tiro cap a la Collada de Toses. El camí és molt bo,ja que després de baixar del cim agafes una pista que va carenejant, carenejant en direcció Oest, amb el Puigllançada com a punt de referència. Em trobo amb alguna BTT i quan arribo a una pista asfaltada, la deixo per seguir amb la mateixa direcció (la pista asfaltada,mirant-ho als mapes amb calma a casa, porta fins a Vallcevollera o a Oceja o, si ho coneixes, fins a les portes de Puigcerdà).

El tram que em queda per fer... des del Puigmal!

El fet es que segueixo per una pista, que enganxo després de fer un camp a través, i em porta a la Creu del Coll de Maials i, pujant i baixant, a la Collada de Toses. Porto 4’30h!!! Jo pensava que seria més curt!!! Total que la segona part de l’entreno el deixaré per un altre dia, ja que se’m faria una mica tard... i decideixo baixar al poble de Toses. El camí/corriol es molt xulo i paga la pena... però després de refrescar-me a la font que hi ha abans d’arribar al poble, he de seguir per la carretera fins a Planès i a Planoles, ja que els camins possibles fan una voltassa i el cos ja ha canviat el xip i a més les meves suporters ja m’han dit que em recullen a Planoles.
Doncs res, sota un sol que espetega les pedres tiro carretera avall a un ritme de 5-6’ el kilòmetre... no m’ho crec!!! Però vaig bé i, a més, la carretera fa baixada i ajuda!!!!
A l’arribar a l’Espinosa, més o menys al km 3 de la carretera de Toses, el senyor que s’estava a l’ombra gaudint d’un bon digestiu em fa un crit!!! Entre la música i la calor sento la seva veu i em paro. Sorpresa la meva quan em para i m’ofereix una cocacola o una llimonada fresca!!! Insisteix tant i se’l veu tant content que no m’hi resisteixo gaire, ja que la seva oferta ambla que cau, és MOLT temptadora!!! Total que el senyor era corredor de maratons i es posava a la meva pell (poca broma perquè em va comentar que la seva millor marca eren 2’58h!!!!!).
Després de 10’ i de rebutjar 2 cocacoles més pel que em quedava em despedeixo i, tot i les pujades finals, se’m fa més lleuger.... MOLTES GRÀCIES!!!
Arribo a Planoles amb la feina feta: 6h, 38km i 2500m positius.... i allà el cotxe de suport amb la Montse i l’Eva!!! MOLTES GRÀCIES!!!

Bona manera d’acabar una setmana i d’iniciar-ne una altra que es presenta canyera!!! Dilluns us ho expliquem.