dissabte, 24 d’agost del 2013

Dissabte 24: Ultraks day


El dia s'ha aixecat a les 4'45h i, tot fent el ronso, m'he dirigit al menjador de l'hotel on m'havien deixat l'esmorzar preparat. La Montse ha aprofitat per dormir una miqueta més perquè el dia promet.


A les 5'30 ja sóc a l'habitació on la Montse ja està ready to go. Jo acabo amb els preparatius precursa: wc, dutxeta perquè no s'escogui res durant la cursa, em vesteixo i ens estirem una mica fins les 6. El kuac-kuac inconfusible del despertador ens torna a activar! Al final agafo també la botella amb polvos per si les mosques. Un encert!



Ens anem cap a la zona de sortida. El dia, davant les previsions, s'aixeca força bé: un quants cirrus i núvols alts. El sol va sortint però la lluna plena segueix al damunt del Matterhorn.



El dia és fresquet i per això ens refugiem dins el Zermatterhof, l'hotel anfitrió. S'està bé, però no allargarem més l'espera, valor i al calaix... Fa fresca. Faig exercicis de turmells (escalfar...ja tinc temps, jeje) mentre la Montse va a buscar el lloc on es posarà per grabar la sortida. La tenim al Fb d la Montse, quan tinguem els recursos el penjem al youtube...


M'ho diu(però sempre l'acabo buscant com un boig, jeje), m'agafa la jaqueta. 30", 15",…3,2,1 Goooooo!!!



Perfil

Surto amb els "manguitus" però duren poc. Fa fresca però de seguida puja. Faig els 2 primers km a ritme suau per escalfar i ja estem encarats a la 1a rampa: 4km i 600m + fins a Sunnega. La pujada és pel bosc i és molt dura (la que m'espera, penso) però de seguida hi ha un replà on tornem tots a córrer... Fins la propera sotregada. El rellotge se'm reseteja sol i decieixo posar l'hora i l'altímetre per poder anar controlant temps.
1h i ja sóc a Sunnega. Vaig molt bé i em trobo molt bé. Així que barreta i plàtan a l'avituallament i avall!!! Baixo molt bé els 3km i 500 m - aprox.

Comença LA PUJADA: 1100m en uns 5-6 km. Buahhhhh! Però agafo un bon ritme darrere una senyora que deuri tenir uns 50 anys ben bons...però quin ritme. Si ella adelanta: jo adelanto. Si apreta: jo apreto. I ens plantrm a Gronergrat (3112m) en 1'30h. Més que bé!!!
La senyora és queda allà fent l'avituallament. Jo filo cap avall sense miraments. La baixada m'agrada i disfruto i, a més conec el terreny del reconeixement que vam fer amb la Montse dimecres passat.
En 20' em planto a Rifferalp 3r avituallament: barretes i plàtan i avall. Bé millor dit a planejar i pujar fins a 2350m aprox. per després tornar a baixar uns 400m més fins a Furi.
A les 10'50h inicio la pujada a Schwarsee: 700m en 4-5km. Aquesta la coneixia, però de veure-la des del telefèric (quina diferència de velocitat, jeje). Vaig fer i en menys d'una hora em planto al capdamunt amb la sorpresa de trobar-me adalt a la Montse que ha pujat, sense tenir-ho pautat. Això dóna ànims extra i permet comentar la jugada de com vas i treure't una mica de pes de la motxilla. Li dic que vaig molt bé i amb 4'45h que porto li dic que puc acabar la cursa.
Ella m'anima i seguixo avall.



Amb el Matterhorn a Schwarsee

La baixada és ràpida i se'm posa a roda un francés granadet que a la part baixa em pasa i intento seguir-li el ritme: però no puc. Vaig al meu per no desfondar-me com diu en Perico Delgado a la retransmissió del Tour.
Aquesta pujada també la conec del dilluns amb la Montse fins a Trift... I se'm fa llarga. Sort que acabad de seguida i planeja i puc recuperar el ritme de 6km/h.
En aquesta pujada un senyor d'uns 60 anys se'm posa a roda i no para ni al baixadote que hi ha abans d'arribar a Trift. Allà m'agraeix el ritme d'aquest tram, surt de l'avituallament i ja no hi haurà manera d'enganxar-lo, tot i sortir 2' més tard que ell.
Porto 6'45h i ara ja crec que faré menys de vuit hores. Queden 200m + 800m- i menys de 6km to go.
Així que som-hi!!! La pujadeta és una gran diagonal de no més de kilòmetre i mig...i a dalt el primer tro: són les dues, hora que els meteoròlegs van dir que comença a ploure, qui s cracks!!!! Però, per sort, de moment només xispeja. Sort perquè la baixadeta mullada.... El tema que amb el cartell de 4km to go em llenço avall. I en 30' arribo a Zermatt.

150m d'assaborir la feina feta amb tot els entrenos!!!! I la Montse a primera fila per a fer la foto del Finisher. Tremenda!!!
Al final 7'36h!!!!




Arribada

Ens cau una a sobre ara mateix que em poso el gore i sense més marxem a l'hotel, abans no ens quedem més pollitos.... I després de la dutxa, els macarrons i el troç de raglette que donen amb la inscripció, les coses es veuen diferents. I amb una Guinnes...encara millor.

-


Resumint: increible cursa a nivell organitzatiu, de marcatge, de circuit i del paratge per on corres. Val molt la pena.
Coses a millorar: el preu, és una cursa cara. I el regal de Finisher, ja que quan et donen una gorra et quedes ina mica xofff (tot i que et donen una ronyonera portabidó que està molt bé).
Molt recomanable!!!
Fotos de la cursa i classificacions: www.ultraks.com
Link twitter

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada